09.12.2013

mBank: nowy serwis transakcyjny całkowicie zastąpi stary w 2014 r.

mBank przygotowuje się do wyłączenia poprzedniej wersji serwisu transakcyjnego. W styczniu nowy system stanie się podstawowy dla pierwszych 4 tys. klientów. Proces wyłączania „starego mBanku” będzie przeprowadzany etapami w trakcie 2014 r.

Obecnie wszyscy klienci mBanku mogą już korzystać z nowej platformy transakcyjnej, czyli uruchomionego w czerwcu br. „nowego mBanku”. Serwis zapewnia tę samą funkcjonalność w zakresie produktów i usług, co dotychczasowy, uruchomiony 13 lat temu system, a dodatkowo gwarantuje użytkownikom nowe możliwości, np.: połączenia video z ekspertem on-line, unikatowe oferty rabatowe od handlowców czy nawigację finansową, ułatwiającą zarządzanie domowym budżetem.

W nowym serwisie widoczne są wszystkie posiadane przez klienta produkty i usługi, pełna historia operacji, a także książka odbiorców zdefiniowanych. Platforma działa nie tylko na komputerach osobistych, ale sprawdza się również w urządzeniach mobilnych, takich jak tablety czy smartfony.

– Uruchamiając serwis transakcyjny w nowym wydaniu daliśmy klientom czas na przygotowanie się do zmiany. Aby proces był jak najbardziej przyjazny dla użytkowników, w okresie przejściowym mogli oni korzystać jednocześnie z obu wersji systemu. W tym czasie obserwowaliśmy ich zachowania, analizowaliśmy uwagi i na tej podstawie dostosowywaliśmy system, by był jeszcze bardziej komfortowy – wyjaśnia Michał Panowicz, szef projektu nowego mBanku.

– Dzięki tym doświadczeniom jesteśmy przygotowani, by móc dalej rozwijać mBank dla klientów detalicznych w oparciu o jedną z najnowocześniejszych platform bankowych na świecie. Dlatego rozpoczynamy zapowiadany od początku proces wyłączania poprzedniego serwisu transakcyjnego. Szczególnie, że dziś ponad 50 proc. klientów loguje się na nową platformę, a liczba jej użytkowników systematycznie wzrasta – dodaje Michał Panowicz.

Procesowi towarzyszyć będzie regularna kampania informacyjna. O wyłączeniu dotychczasowego systemu mBank będzie informować wszystkich klientów z wyprzedzeniem za pośrednictwem komunikatów w serwisie transakcyjnym i wiadomości e-mail. Każdy użytkownik otrzyma też SMS-a.

Ponadto, bank uruchomi specjalną stronę internetową pod adresem www.mbank.pl/wylaczenie, będącą kompendium wiedzy na temat nowego serwisu transakcyjnego. Klienci znajdą tam m.in. filmy instruktażowe oraz najczęściej pojawiające się pytania i odpowiedzi. Dodatkowo, porad dotyczących obsługi serwisu udzielać będą pracownicy mLinii pod numerem 800 300 800 oraz Eksperci online w „wirtualnej placówce” na mBank.pl.

Pierwsza grupa 4 tys. klientów banku została właśnie poinformowana o zmianach. W ich wypadku system zostanie wyłączony 9 stycznia 2014 r.

mBank stworzył zupełnie nowy serwis transakcyjny, aby lepiej dopasować swoje usługi do zmieniających się potrzeb klientów. Nowa platforma oprócz dotychczasowych możliwości, oferuje ponad 200 dodatkowych funkcji i udogodnień. Innowacyjny charakter przedsięwzięcia oraz jego zaawansowanie technologiczne zostało już kilkukrotnie docenione przez grono międzynarodowych ekspertów.

– Bank tworzony w Polsce może być przykładem dla całego świata, i to nie tylko pod względem świetnej kondycji finansowej. Mimo że nasz serwis działa od kilku miesięcy, to już zdobył uznanie, na które często trzeba pracować latami – podsumowuje Michał Panowicz z mBanku. W globalnym konkursie „Distribution and Marketing Innovation Awards”, w którym nagradzane są najlepsze projekty bankowe na świecie, „nowy mBank” wyprzedził 158 banków z 54 krajów na pięciu kontynentach. Nowa platforma dwukrotnie zdobyła też tytuł „Best of Show” na najważniejszych konferencjach poświęconych innowacjom w finansach – Finovate.

Dodatkowe informacje o nowym serwisie transakcyjnym mBanku

Nowa platforma to nie tylko design, ale również ponad 200 funkcji i usprawnień. Wśród nich – poza sferą designu – znalazły się:

  • program rabatowy mOkazje, dzięki któremu na zakupach nie tylko się wydaje, ale też zarabia – i to bez wysiłku, ponieważ pieniądze same wracają na konto; to klient decyduje, które oferty są dla niego najlepsze;
  • mądra wyszukiwarka transakcji, czyli „znajdowanie zamiast szukania”; przeszukiwanie historii operacji jest tak proste, jak w internecie, a wyniki są wyświetlane w czasie rzeczywistym;
  • przelewy przez SMS i Facebooka, dzięki którym nie trzeba pamiętać numerów rachunków, ani o nie pytać; wystarczy numer telefonu lub znajomość w serwisie społecznościowym; przelewy są jak wiadomości, do których pieniądze mają stanowić załącznik;
  • nawigacja finansowa (PFM), która upraszcza zarządzanie domowym budżetem w taki sposób, by pod koniec miesiąca nie być zaskoczonym stanem swojego konta; system w czytelny sposób pokazuje, kiedy i na co wydano pieniądze i prognozuje, ile pozostanie ich do końca miesiąca;
  • ekspert on-line, dostępny przez 24 godziny na dobę za pośrednictwem video, połączenia głosowego i czatu – bo są sprawy, które trzeba załatwić natychmiast;

Kolejnym, istotnym elementem – do odkrycia już w trakcie logowania do „nowego mBanku” – jest mGra, czyli pierwszy polski przykład wdrożenia do bankowego serwisu transakcyjnego rozwiązania tzw. grywalizacji. Moduł ten ma ułatwić poznawanie nowych narzędzi i funkcji mBanku. Gra w przyjazny sposób tłumaczy, jak korzystać z wprowadzonych nowości oraz nagradza za prawidłowe wykonanie postawionych przed użytkownikami zadań.

Powyższa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu przepisu art. 66 Kodeksu cywilnego. Pełna oferta mBanku wraz z regulaminami będącymi jej integralną częścią jest dostępna na stronie: www.mbank.pl

Kontakt dla mediów

Krzysztof Olszewski
Rzecznik prasowy
Emilia Kasperczak
Specjalista ds. relacji z mediami